Συχνές ερωτήσεις

2. Γιατί χρειάζομαι ενδοδοντική θεραπεία μετά από έναν οδοντικό τραυματισμό;

3. Ποιος θα κάνει την ενδοδοντική θεραπεία;

4. Ποιες είναι οι συνηθέστερες μετατραυματικές επιπλοκές;

5. Χρειάζεται το δόντι ιδιαίτερη φροντίδα ή επιπλέον θεραπείες μετά από οδοντικό τραύμα;

Μύθοι σχετικά με την ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση)

Μύθος 1: Η ενδοδοντική θεραπεία πονάει

Πριν από δεκαετίες αυτό μπορεί να συνέβαινε, αλλά με τη σύγχρονη τεχνολογία και τα αναισθητικά η θεραπεία μπορεί να γίνει εντελώς ανώδυνα. Ο πόνος που νιώθει ο ασθενής από τη φλεγμονή του πολφού (νεύρου) ή των ιστών γύρω από το δόντι μπορεί εύκολα να αποκατασταθεί όταν γίνει η ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση). Επιπλέον οι Ενδοδοντολόγοι είναι ειδικοί στη διαχείριση του πόνου και οι περισσότερες περιπτώσεις μπορούν να αντιμετωπιστούν γρήγορα και ανώδυνα.

Μύθος 2: Η ενδοδοντική θεραπεία μπορεί να προκαλέσει άλλη ασθένεια στο σώμα

Κυκλοφορούν εσφαλμένες πληροφορίες στο διαδίκτυο που υποστηρίζουν πως η ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση) μπορεί να προκαλέσει νόσο σε κάποιο άλλο σημείο του σώματος. Οι ισχυρισμοί αυτοί είναι ψευδείς και πιθανόν να στηρίζονταν σε μακροχρόνιες και κακώς σχεδιασμένες έρευνες  που διεξήχθησαν πριν από περίπου έναν αιώνα πολύ πριν η σύγχρονη ιατρική καταλάβει τις αιτίες πολλών ασθενειών. Δεν υπάρχουν έγκυρα επιστημονικά στοιχεία που να συνδέουν την ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση) με ασθένειες που διαγιγνώσκονται  αλλού στο σώμα.

Μύθος 3: Είναι προτιμότερο να βγάλω το δόντι μου από το να κάνω ενδοδοντική θεραπεία (απονεύρωση).

Η διατήρηση των φυσικών δοντιών όταν αυτό είναι εφιτκό, είναι πάντα η καλύτερη επιλογή. Τίποτα τεχνητό δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη λειτουργία ή την εμφάνιση ενός φυσικού δοντιού.  Για αυτό είναι σημαντικό να εξετάζεται πάντα η ενδοδοντική θεραπεία ως η πρώτη επιλογή για τη διάσωση του δοντιού. Η ενδοδοντική θεραπεία έχει υψηλό ποσοστό επιτυχίας και πολλά δόντια που έχουν θεραπευθεί ενδοδοντικά έχουν μακροχρόνια βιωσιμότητα.